We betalen niet meer! - Dario Fo - Robert Ceelen

Ingezonden door admin op zo, 09/17/2017 - 16:25

In het najaar brengen wij de voorstelling We betalen niet meer! van Dario Fo, in een vertaling van Frans Roth, in een bewerking en regie van Robert Ceelen. Dit is een satirische komedie over de economische crisis.
Wanneer de plaatselijk supermarkt tot de zoveelste prijsstijging besluit, is de maat vol en komen de huisvrouwen in opstand.
Zo ook Antonia. Haar man heeft hierover een andere mening en dat weet ze. Vanmiddag heeft zij haar slag geslagen. Met armen vol boodschappen is ze thuis gekomen, geholpen door haar vriendin.
Maar wat nu!

Voorstellingen

Donderdag 16 november, Vrijdag 17 november, Zaterdag 18 november
Aanvang 20:15 uur. Zaal open: 19:30 uur.
Locatie: Vitusgebouw, Kerklaan 10, Blaricum

Reserveren

Kaarten a 7 euro per persoon kunt u reserveren via:

Dario Fo schreef meer dan tachtig toneelstukken, waarvan Mistero Buffo het bekendste is, maar was in de eerste plaats een moderne pleitbezorger van de traditie van het volkstoneel van de commedia dell’arte. In 1997 won hij de Nobelprijs voor de literatuur voor zijn toneelwerk, waarin hij ‘de middeleeuwse nar doet herleven door autoriteit te geselen en de waardigheid van de vertrapten te verdedigen’.

Robert Ceelen is initiatiefnemer en artistiek directeur van de internationale Hogeschool voor Theaterstudies, en is eerstegraads docent drama, docent acteren, regisseur, theatermaker, lichttechnicus, trainer en coach. In het verleden heeft hij gewerkt/gespeeld/geregisseerd bij o.a. Theater de Flint, Stichting de Verwarring, Theater de Engelenbak, Commediagroepen Scaramucchia en Cocodrillo, Theater de Speelruimte, Theater op Bestelling, Gimmick Produkties, Flairck, Ot Azoj, Het Amsterdams Lyceum, Calvijn met Junior College, Comenius Lyceum, DMO en DWI Amsterdam.

In de voorstelling We betalen niet meer! maken we kennis met twee echtparen (Aldo en Antonia en Luigi en Margaretha) balancerend op de rand van armoede. Op creatieve wijze proberen zij hun leven op orde te houden, met de beperkte middelen die ze tot hun beschikking hebben. Ze koesteren hun idealen voor een betere wereld en doen hun best om eerlijk en goed te blijven.
Wanneer de plaatselijk supermarkt tot de zoveelste prijsstijging besluit, is de maat echter vol. Onder het motto "Er komt een dag dat zelfs de grootste sukkel wakker wordt", binden zij de strijd aan met de krachten van de gevestigde orde, de honger, zichzelf en elkaar. Maar ook de gevestigde orde laat zich niet onbetuigd.
"We betalen niet meer!" is een dynamische komedie over de worsteling tussen honger en moraal, idealisme en opportunisme, tussen een voor allen, of ieder voor zich.

Cast

Antonia Yvonne Boor-Kortekaas